Лікбез з морозива
Морозиво — смачний і корисний десерт, який люблять і дорослі, і діти. З настанням теплої весни та спекотного літа стрімко зростає його популярність. До того ж, при сьогоднішньому розмаїтті видів цього продукту, кожен може обрати ласощі собі до смаку.
З метою впорядкування вимог до виробництва морозива ще у 2007 році Держспоживстандарт України затвердив три національні стандарти на морозиво, зокрема, ДСТУ 4733:2007 «Морозиво молочне, вершкове, пломбір», ДСТУ 4734:2007 «Морозиво плодово-ягідне, ароматичне, щербет, лід», та ДСТУ 4735:2007 «Морозиво з комбінованим складом сировини». Вказані стандарти набрали чинності з 1 січня 2008 року. Слід зазначити, що дотримання цих стандартів та приведення виробництва у відповідність до їх вимог є обов’язковим для всіх виробників морозива.
З введенням в дію нових стандартів визначення видів морозива стає більш впорядкованим, що дає змогу споживачу краще зорінтуватись, зрозуміти, чим ці види відрізняються один від одного, та обрати продукцію до смаку. Згідно стандартів, морозиво класифікують в залежності від вмісту жиру. Зокрема, вміст жиру в молочному морозиві становить від 0,5% до 7,5%, у вершковому — від 8% до 11,5%, а у пломбірі —
За органолептичними показниками смак і запах морозива повинні бути чистими, характерними для цього продукту, а структура — однорідна, без відчутних часточок цукру, льоду та сухих молочних продуктів.
Обравши для себе певний вид морозива, необхідно звернути увагу і на його упаковку. На ній має бути зазначена, окрім назви самого морозива, назва та повна адреса виробника, маса нетто, калорійність та поживна цінність із вказівкою кількості білків, вуглеводів та жирів на 100 грам продукту. Також повинні зазначатись номер партії, умови зберігання та кінцева дата споживання або дата виробництва.
У Радянському Союзі питання виробництва морозива було висунуте на передній план завдяки Анастасу Івановичу Мікояну, який прагнув розвивати харчову промисловість. Він усвідомлював повною мірою, що морозиво може приносити суттєвий прибуток. І його надії виправдалися, оскільки продажі морозива дійсно постійно зростали. Перший цех морозива був створений в Москві в 1932 році. А потім фабрики з’явилися в Одесі, Севастополі, Ялті, Полтаві. Вже в 1965 році морозива тільки в Україні випускали п’ятдесят дві тисячі тонн. І зараз фабрики по виробництву морозива продовжують радувати нас своєю смачною продукцією.
Читайте також