«Абсолютно все решает человеческий фактор!»
Суховецький Олександр Леонідович
— Олександр Леонідович, півроку тому Ви, зайняли посаду Начальника виробництва. Це відповідальна і досить складна ділянка роботи на підприємстві. Розкажіть, що Вам вдалося зробити за цей час?
— По-перше, я виходив з того, що абсолютно все вирішує людський фактор.
Тому старався підібрати колектив професіоналів-однодумців, який працює мобільно, злагоджено, грамотно, швидко та колегіально вирішує виробничі проблеми, як всередині нашої служби, так і при взаємодії з іншими службами. Якщо коротко — то працюємо однією командою і, це, йде на користь виробництву.
— Розкажіть, будь-ласка, про нововведення на виробництві в поточному році? Як працюють лінії? Що було змінено? Покращено?
— Для досягнення поставленої цілі — виробництва 20 тис. тонн морозива в 2007 р. було визначено «вузьке» місце — це дефіцитні потужності варочного відділення цеху морозива та недостатня кількість молокозберігаючих резервуарів (танків). Стояло питання закупки імпортної варочної лінії. Але силами відділу головного технолога, начальника цеху морозива та техвідділом був розроблений вдалий та набагато дешевший проект реконструкції варочного відділення № 1 з компактним та зручним розміщенням обладнання, з окремим приміщенням для розчинення сухих компонентів (цукру, сухого знежиреного молока, сухих вафельних відходів) через турбоміксер, встановлено потужний сучасний гомогенізатор та охолоджувач суміші морозива в варочному відділенні № 2, що дало змогу порівняно невеликими капіталовкладеннями повністю забезпечити цехом виконання виробничої програми.
Для ліквідації «вузького місця» сезону 2006 р. — нехватки молокозберігаючих резервуарів (танків) для суміші морозива, що призводило до простоїв варочного відділення, було встановлено 6 додаткових танків на місці, яке запропонувала майстер варочного відділення Логвинчук Н. М., внаслідок чого було повністю ліквідовано проблему простоїв варочного відділення в сезоні 2007 р.
В минулому сезоні було введено в експлуатацію 2 нових, більш потужних ліній з виробництва морозива в вафельних стаканчиках № 9 та № 10, а також нову гвинтову швидкогартувальну шафу до лінії Комет-2000, що вирішило проблему випуску «сімейної» групи морозива та морозива в пластиковій упаковці в сезон масового виробництва морозива в ріжках, покращило якість продукції та продуктивність праці.
В масло цеху та цеху з виробництва кисломолочної продукції та сиру також були впроваджені інновації.
Хочеться відмітити, що реконструкція всіх цехів була проведена за проектами, спільно розробленими відділом головного технолога, виробничниками (нач. цехів та зм. майстрами) і техвідділом та якісно впроваджені в основному силами служби головного механіка.
— У Вас у підпорядкуванні в сезон більше 650 чоловік. Керувати — це завжди дуже відповідально і досить складно. Які Ваші основні принципи керівництва?
— Так, в моєму підпорядкуванні в активний сезон близько 650 чоловік, а будь-який колектив — це велика відповідальність. Головні принципи — це справедливість і чесність, всі повинні працювати з однаковим навантаженням. Для командної роботи життєво необхідна довіра.
— Перед цим Ви пропрацювали на підприємстві 3 роки інженером-технологом з впровадження нових видів і технологій. Розкажіть нам про свій трудовий шлях.
— В 1999 році закінчив Український державний університет харчових технологій.
На ПАТ «Житомирський маслозавод» прийшов в травні 2004 року. До цього працював в м. Черкаси на ЗАТ «Юрія» інженером-технологом.
3 роки на ПАТ «Житомирський маслозавод» займався впровадженням нових видів.
За цей час разом із відділом головного технолога, виробничим відділом та відділом маркетингу було впроваджено близько 100 нових видів продукції, а частина з них стали хітами продаж («Пташине молоко», «Моя корівка»).
Ці роки, на посаді інженера з впровадження, були цікавими і дуже відповідальними, адже від нашого підприємства завжди очікують нових і цікавих видів продукції.
— Над чим зараз працюють ваші служби, які Ви можете визначити пріоритетні напрямки у роботі?
- В 4-му кварталі 2007 р. було закінчено розробку проектів нового вафельного цеху в приміщенні старої котельні з новим складським приміщенням для вафель відповідно до всіх вимог «Державних санітарних правил для молокопереробних підприємств» та систем управління якістю та безпечністю продукції. Також спроектовані за всіма правилами санітарно-побутові приміщення для працівників вафельного цеху.
- Розроблений проект нового цеху морозива № 5 в приміщенні колишнього вафельного цеху з встановленням 2-х нових більш продуктивних ліній випуску морозива в вафельних стаканчиках, встановленням 4-х танків для зберігання суміші морозива та сучасного мийного відділення для забезпечення випуску безпечної продукції гарантованої якості.
- Наші служби приймали активну участь в підготовці матеріалів для складання проекту бюджету 2008 року (заводили в комп’ютерну систему рецептури, норми витрат, перевіряли в ручному режимі достовірність отриманих даних по витратам сировини на випуск продукції і т. д.)
- Технологи разом з виробничниками плідно попрацювали над створенням зимового асортименту морозива «сімейної» групи та тортів. Вперше випустили багатошаровий торти з бісквітними коржами, желейними прослойками та різноманітними прикрасами.
На даний час ми працюємо над новинками літнього асортименту, аби морозиво торгової марки «Рудь» й надалі було № 1 в Україні та за її межами.
— Як досвід роботи технологом допомагає Вам сьогодні у роботі?
— Дуже допомагає, адже технолог
— Як Ви оцінюєте сьогоднішню ситуацію на ринку і що на Вашу думку буде відбуватися найближчим часом?
— На сьогодні торгова марка «Рудь» є одним з лідерів на ринку морозива і з року в рік прагне збільшити присутність на ринку України. Взагалі я вважаю, що у нашій країні поступово зміниться культура споживання морозива. Сьогодні воно є улюбленими сезонними ласощами дітей та дорослих, але щорічні темпи приросту морозива згідно даних асоціації «Українське морозиво» складають лише 5%. Це значно нижче, ніж у кондитерських виробів (22%) чи пива (20%). Я гадаю,що основні гравці галузі, до яких в першу чергу відноситься і ТМ «Рудь», а також «Ласунка», «Ласка», «Геркулес» в майбутньому зосередять свою увагу не тільки на нарощуванні валового виробництва, а й на технологічних нововведеннях, особливо в групі «сімейного» морозива з різноманітними добавками.
— Як Ви з точки зору Начальника виробництва можете оцінити сезон морозива 2007 року?
— Виробництво «холодних ласощів» у 2007 році було «гарячим». Адже наш споживач уже звик до того, що кожен рік ТМ «РУДЬ» прагне здивувати новинками і задовольнити найвибагливіші смаки і уподобання. З цілковитою гордістю можу сказати, що ми з цим завданням впоралися і це — результат щоденної, командної праці всіх служб підприємства, вдалі технологічні ідеї, старанне виготовлення морозива в цехах, забезпечення чіткої роботи обладнання, злагоджена робота всіх служб по виготовленню та реалізації продукції. І, як результат — 20 тисяч тонн морозива! Але ми не збираємося зупинятися на досягнутому та активно готуємося до наступного сезону.
— І наостанок, що б Ви хотіли всім побажати?
— Хочеться побажати всім міцного здоров’я, натхнення, нових творчих задумів!