«Войну в кабинетах не выигрывают!»
Хлібників Олександр Олексійович
— Олександр Олексійович розкажіть, будь ласка, про Вашу трудову діяльність?
— В компанії «Солодке життя» я з 2001 року. До цього 7 років працював шахтарем на шахті. Але в 2000 році відбувся випадок, який змінив моє життя. Про повернення на шахту розмови не могло бути. Тоді давній товариш привів мене в компанію «Солодке життя» — на той час потрапити в хорошу компанію було проблематично, та і, взагалі, вибір місця роботи був обмеженим. Спочатку працював на складі, потім експедитором, оператором в офісі. Потім мені запропонували попрацювати торговим агентом. У той час був тільки один напрямок — кондитерські вироби. Агентом пропрацював 1,5 роки і перейшов на посаду супервайзера. Це була цікава робота — ми розвивали регіон, розставляли торгове обладнання, вели активні продажі, боролися з конкуренцією. В той же час з'явився ще один напрямок — заморожена продукція. Спочатку працювали з ТМ «Троянда», потім і з ТМ «Левада», і, через деякий час, з компанією «Рудь». Компанія «Солодке життя» активно розвивалася — з'явився пивний напрямок, як у пляшках, так і розливний. Я перейшов на посаду начальника відділу продажів пивного напряму. За рік пивний підрозділ з 6 чоловік збільшився до 25 і увійшов до ТОП-20 кращих дистриб'юторів компанії «Сан Інтербрю». А сьогодні ми вже 6 в Україні. Пропрацював близько року на цій посаді. В лютому 2007 року почався перерозподіл підрозділу замороженої продукції. Виділили 2 напрями: один — заморожені напівфабрикати (ТМ «Левада») і другий — морозиво. До того часу пріоритетним і основним для компанії «Солодке життя» було морожене «Троянда», але стратегічні плани змінилися. Керівництво компанії «Солодке життя» спільно з менеджментом компанії «Рудь» розробили проект, який був цікавий як одній, так і іншій стороні. У той час я займав посаду менеджера по розвитку. Це дуже цікава і відповідальна робота, по своїх обов'язках і відповідальності більш значна, ніж посада начальника відділу продажів. З квітня-травня 2007 року компанія «Солодке життя» сфокусувала свою увагу на продукції ТМ «Рудь». Ми улагодили всі робочі моменти з компанією «Троянда», викупили 1000 їх ларів і, вклавши в цей проект 1 млн. 150 тис. грн зайнялися новим проектом — «Рудь» — перебрендували всі скрині, створили ексклюзивну команду і почали активно і плідно працювати. Останні півроку я — Генеральний директор компанії «Солодке життя».
— Вже декілька років підряд Ви є одним з кращих дистриб'юторів ТМ «Рудь». В чому ж секрет успіху Вашої компанії?
— Перш за все — це люди, які є основною цінністю і головним активом компанії. До того ж, вважаю дуже важливим підходом в роботі — не братися за неї, опустивши рукави. Амбіції власника, керівників і менеджерів компанії «Солодке життя» — це бути кращими в усьому! Перш за все, ми визначаємося з стратегією, цілями і завданнями і дуже швидко виконуємо все те, що необхідне для досягнення якнайкращих результатів в максимально найкоротші терміни. Головне — це спецпроекти по роздробу. Я вважаю своїм функціональним обов'язком кожного місяця особисто об'їздити 100 роздрібних точок і зробити по них сторчеки. Це важливо для торгового персоналу компанії, таким чином, вони розуміють всю важливість тієї роботи, яку роблять самі. До того ж контроль в роботі не заважає, а навпаки — допомагає, не дає розслаблятися, стимулює. У нас багато конкурентів, тому доводиться постійно «тримати вушка на верхівці». Мій принцип — «Війну в кабінетах не виграють!»
— Олександр Олексійович, які у Вас принципи і підходи в підборі персоналу?
- 50% — це інтуїція. Може комусь покажеться дивним, але, поговоривши недовго з людиною, я відчуваю: буде мені з ним комфортно — чи ні, визначаю: робот він, або здатний логічно підходити до рішення задач. Я ціную в людині відповідальність, цілеспрямованість, дієздатність. Люблю виконувати складні і цікаві задачі. Вважаю, що немає нічого неможливого, все залежить тільки від бажання і ентузіазму людини.
— Які системи мотивації Ви використовуєте в своїй компанії?
— Все побудовано на тому принципі, що, виконуючи поставлені задачі, співробітник компанії одержує свою мотивацію. У нас є традиція — раз на квартал, ми виїжджаємо всім складом на природу і там, в вільній обстановці, підводимо результати роботи. При виконанні 90% від 100% плану людина вже одержує премію і заохочення. До того ж, фотографії кращих менеджерів ми кожні 3 місяці вивішуємо на стенд «Нами гордиться країна». Для людей, що працюють в компанії, разом з матеріальною мотивацією, важлива атмосфера, в якій вони знаходяться, команда, в якій працюють, корпоративна культура…
— Як і в будь-якій справі, в бізнесі без форс-мажорів неможливо. Як Ви справляєтеся з труднощами?
— Я вважаю, що при виникненні конфліктної або проблемної ситуації необхідно з'ясувати: в чому її «корінь»? Тоді, зрозумівши причину, шляхом спілкування можна звести її нанівець. А взагалі, і в житті, і в бізнесі, треба прагнути поступати і робити так, щоб конфліктних ситуацій виникало, якомога менше.
— Олександр Олексійович почався новий активний сезон. Що Ви можете сказати про ситуацію на ринку найближчим часом?
— Я думаю, кардинальних змін найближчим часом чекати не варто. Ринок поки що стабільний. Він знаходиться на певній стадії, коли можуть відбуватися хіба що перерозподіли, як в асортиментних групах, так і між виробниками, по частці їх присутності на ринку.
— Як Ви відноситеся до «здорової конкуренції»?
— Дуже позитивно. Ми живемо в умовах ринкової економіки. Конкуренція дуже необхідна для розвитку компанії, для того, щоб не зупинятися на місці, рухатися тільки вперед. «Здорова» конкуренція є тим чинником, який зумовлює постійні інновації.
— Олександр Олексійович, що для Вас є пріоритетним в житті і в роботі?
— Перш за все — це сім'я, яка є не тільки моєю опорою, але і стимулом для досягнення результатів, розвитку себе, як особи, кар'єрного зростання. Можу сказати з упевненістю, що це моя «віддушина», моя «фортеця», в яку я з задоволенням повертаюся щодня після трудового дня. А в роботі — це мій колектив, моя команда, яка важлива і цінна для мене, як для її керівника.
— І наостанок, щоб Ви хотіли всім побажати?
— Я хочу особисто подякувати Рудь Петру Володимировичу, Вівсику Сергію Ананьевічу, Трокозі Володимиру Миколайовичу, Суходольському Сергію за спільну роботу, за те, що у нас склалися такі міцні партнерські відносини. До того ж, я упевнений, що ці партнерські відносини мають взаємний дружній характер. А напередодні сезону хочу побажати: нам — жаркого літа і достатньої кількості морозива на складі, а також, всім — міцного здоров'я, гарного настрою, любові, благополуччя, удачі і успіхів в усіх починаннях!