Будьте поруч з нами

Національний дитячий портал
Дитячий портал «Пустунчик»
Дитячий портал «Пустунчик»


Свято Морозива № 1
Свято Морозива № 1


Морозиво «Супершоколад»
Морозиво «Супершоколад»


100% морозиво
100% морозиво


Морозиво «Дитяче бажання»
Морозиво «Дитяче бажання»


Морозиво «Ескімос»
Морозиво «Ескімос»



«Заморожений йогурт»
«Заморожений йогурт»

«Правильность, как коньяк — требует выдержки, но при этом главное — не переборщить с ней!»

Компанія "Троянда-Захід" вже багато років є одним з лідерів на дистриб'юторському ринку. Про те, як вдалося створити таку сильну компанію і команду, які основні принципи роботи на дистриб'юторському ринку, як необхідно працювати з персоналом, мережами і партнерами і, як розвиватиметься ринок морозива в найближчому майбутньому, розказує Генеральний директор компанії — Ерік Ашотовіч Парсаданян.

— Ерік Ашотовіч, Ви і Ваша компанія давно перебуваєте в дистриб'юторському бізнесі і є лідером на цьому ринку. Яку систему дистриб'юторського бізнесу Ви використовуєте?

— Головним, на мій погляд, є ефективність роботи компанії. Позитивні і негативні сторони є і при Van-селінге і при Pre-селінге. Тому компанія використовує змішану систему для досягнення максимальної ефективності.

— Які основні фактори роблять вплив на розвиток бізнесу Вашої компанії?

— Складно сказати який фактор є основним, який другорядним. Кожний фактор вносить свій корективи в роботу компанії. В нестабільному середовищі сьогодні він проти нас, а завтра — нам в допомогу. Все залежить від ситуації, в якій знаходиться компанія.

— Ерік Ашотовіч, як Ви оцінюєте дистриб'юторський бізнес (в продуктовій сфері) в порівнянні з іншими бізнесами на Україні? Які, по-вашому, існують перспективи розвитку цього бізнесу у нас в країні?

- Моя думка будь-який бізнес в Україні зараз досить в тяжких умовах. Розвиток того або іншого дистриб'юторського бізнесу залежить від добробуту населення, темпів зростання і розвитку сегментів ринку, зовнішньоекономічних факторів (вступ України у ВТО) і т. д. Тому кожний бізнес має свої періоди зльоту і падінь.

— Які, на Ваш погляд, продуктові сегменти сьогодні є тими, що найдинамічніше розвиваються?

— Компетентно я можу говорити про продукти харчування глибокого заморожування. Тому, на мій погляд, в цій групі товарів найближчі два — три роки по динаміці перше місце займатимуть заморожені овочі. Величезна перспектива у готових блюд, це показує ринок Європи і Росії.

Залишається поки невідомим коли ринок України сприйме даний продукт.

— Що Ви можете сказати про логістику, як про основний компонент і дистриб'юторського бізнесу, і багатьох інших бізнесів?

— Логістика в дистриб'юторському бізнесі один з найскладніших процесів. Тут є дві сторони медалі. Лицьова — логістика повинна бути максимально якісною. Зворотна — це витратна частина, яка при цьому виникає. В цьому процесі обидві сторони повинні мати взаємозв'язок. Особливо важливо це при переході від дистриб’юції до логістики.

— Ерік Ашотовіч, 2008 рік був неоднозначним в усіх відношеннях. Як загальне положення (політичне, економічне, погодне) відобразилося на Вашій компанії? Чи виникли у Вас якісь складнощі?

— Однозначно вони наклали певні негативні відбитки на роботу компанії. Політичні і економічні коливання створюють нестабільність на ринку, що ставить під загрозу бізнес в цілому. Погода впливає тільки на окремі групи товару в дистриб'юторському портфелі. Суть в тому, що коли зміни на ринку швидшають, росте необхідність перегляду стратегії компанії.

— Які Ви використовуєте методи боротьби з труднощами і проблемами?

— Подолання труднощів і рішення проблем однією людиною — укріплюють його морально. Рішення, прийняте командою — укріплює команду і підвищує відповідальність кожного за ухвалене рішення. Я не прихильник ухвалення швидкого рішення. Потрібно зважити всі за і проти. Хоча іноді ситуація вимагає ухвалення рішення вже — прямо зараз! Правильність, як коньяк — вимагає витримки, але при цьому головне не переборщити з нею.

— Чи зручно Вам працювати з мережами? Як ви вирішуєте питання: "У крупних гравців — жорсткі умови"?

— На дане питання однозначно відповісти не можна. Часто з крупною місцевою мережею працювати набагато комфортніше, ніж з національною, яка в регіоні представлена набагато слабкіше. Даний вираз відноситься і до заводу виробнику, і до дистриб'юторської компанії. Тому якщо компанія є крупним гравцем на ринку їй легше знайти компромісне рішення з мережею. Треба не боятися інвестувати фінанси дистриб'ютора в роботу з мережею, а не чекати всього від заводу виробника.

— Ерік Ашотовіч, вважаю, Ви згодитесь, що без персоналу дистриб'юторський бізнес — це нічого. Розкажіть, на що Ви звертаєте увагу при підборі персоналу?

— Персонал одна з найважливіших проблем в Україні. В компанії постійно йде процес підбору нового і переміщення вже працюючого персоналу. Для мене особисто головними якостями людини як співробітника є порядність, працездатність і цілеспрямованість. Якісно підібраний і стабільний персонал на сьогоднішній день є сильною конкурентною перевагою.

— Ви вже багато років працюєте з таким продуктом, як морозиво. Що Ви можете сказати про сьогоднішні тенденції ринку морозива?

— Ринок морозива ще не стабілізувався. Ще є можливість реалізації ідей в нових видах, рішення питань по представленості товару в роздробі різного товару. Необхідне поєднання класики і новаторства. Майбутнє морозива, як продукту, залежить від його сприйняття і можливості за нього заплатити.

— Ерік Ашотовіч, як, на Ваш погляд цей ринок розвиватиметься в майбутньому?

— Ринок морозива і далі йтиме у бік укрупнення, як з боку виробників, так і з боку дистриб’юції. В подальшій перспективі на ринку будуть іноземні гравці у складі виробників. В перспективі дистриб'юторських компаній — все більш туманно.

— Як Ви можете сформулювати основну стратегію Вашої компанії? Поділіться Вашими планами на найближчий час.

— У зв'язку з частими і різкими змінами на ринку, дотримуватися жорсткої стратегії вважаю недоцільним. До того ж, стратегія дуже часто обмежує новації менеджменту і можливості слідувати за змінами на ринку. В планах — запустити проект з продажу м'якого морозива в мобільному форматі. Якщо нам не перешкодить Бюрократія урядовців.

— І наприкінці, Ерік Ашотовіч, що б Ви хотіли всім побажати?

— Успіхів в бізнесі в наш важкий час. Домінувати на ринку. Досягнення поставлених задач. Але і не забувати, що багато роботи все-таки шкодить здоров'ю.